alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkIcons/Communication/USP/Cash-deliveryIcons/Communication/USP/Delivery-eveningIcons/Communication/USP/Delivery-same-dayIcons/Communication/USP/Delivery-storeusp-deliveryIcons/Communication/USP/Exchangeusp-free-returnsIcons/Communication/USP/Gift-cardIcons/Communication/USP/KlarnaIcons/Communication/USP/Salearrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
adidas
adidas / Mayıs 2020

Anksiyete ve Stres için Farkındalık Zor Zamanlarda Zihnini Yeniden Şekillendir

Bu belirsiz zamanlarda stresli ve endişeli hissetmek için birçok neden var. Bu yüzden günlük farkındalık pratiğini uygulayarak engellerin üstesinden gelmene, yeniden odaklanmana ve yoluna devam etmene yardımcı olmak için 'Farkındalık Fark Yaratır' serimizi başlatıyoruz.

Farkındalık, dikkatini şimdiki zamana odaklamakla ilgilidir. Araştırmalar, düzenli uygulanan farkındalık çalışmalarının duygusal kontrolü ve problem çözmeyi düzenleyen alanları güçlendirip stres ve korkuyu teşvik eden alanı daraltarak beynin şeklini değiştirebileceğini gösteriyor. Farkındalıkla stres azaltma tekniklerini kullanarak zor zamanlarla başa çıkma kapasiteni artırmak için zihnini yeniden şekillendirebilirsin. Bu, sporcularda sıkça gördüğümüz bir şeydir ve özünde onların yoğun başarı arzusuyla bağlantılıdır.

Önümüzdeki haftalarda, sprinter Yohan Blake ve yüzücü McKenzie Coan gibi zirvedeki sporcularla bir araya gelerek zor zamanların üstesinden gelmek için nasıl olumlu ve odaklanmış bir bakış açısı geliştirdiklerini onlardan dinleyeceğiz.

Farkındalık hakkında bilinmesi gereken en önemli şey, bunun geçici bir zihin durumu olmadığıdır. Farkındalık, yaşamın stresleriyle başa çıkmamıza ve genel mutluluğumuzu artırmamıza yardımcı olabilecek bir yaşam biçimidir.

Sporda farkındalık

Sporcular, oyunun zirvesine ulaşmalarına yardımcı olmak için farkındalığın öneminin farkında. İster penaltı noktasında, ister başlangıç çizgisinde ister çıkış takozundan fırlamaya hazır olsunlar, zafer hayaliyle veya geçmiş yenilgilerin hatıralarıyla dolan bu anlarda en iyi bir sporcular bile, korku ve benzeri duygularla zayıf düşebilir. Anda kalmak için kullanılan teknikler, onların rekabetin aşırı stresiyle başa çıkmalarına yardımcı olur.

Farkındalıkla yaşamak, elit sporcuların iptal edilen etkinlikler veya sakatlık gibi belirsizlik içeren dönemleri daha kolay aşmalarına yardımcı olur. Bir sporcu sadece ilk engelde pes etmez; durur, gerekli düzeltmeleri yapar, odaklanır, devam eder ve geleceğe uyum sağlar.

Olimpiyatlar, UEFA EURO ve Copa America programlarında 2020 için yapılan değişiklikler, rekabet anlamında birçok sporcuyu etkiledi, ancak farkındalık tekniklerini uygulayarak 2021'e özenle hazırlanabilirler. Aslında sadece antrenman yapmak, zihinsel iyileşmenin başlı başına bir parçası.

Farkındalık uygulamasının temelleri
Hepimiz sporcuların deneyimlerinden bir şeyler öğrenebiliriz. Araştırmalar, herhangi bir fiziksel aktivitenin anda kalma becerileri kazanma anlamında meditasyon çalışması gibi işe yarayabileceğini gösteriyor. Örneğin koşunun zihni boşaltma, stresle başa çıkma ve genel zihinsel sağlığı iyileştirmeye yardımcı olduğuna inanılıyor.

brand-ss20-hometeam-farkindalik-genel-gorsel-blog-1

Araştırmalar ayrıca, bilinçli olarak hareketin yarattığı duygulara ve çevrelerine odaklanan kişilerin, egzersizden daha fazla keyif aldığını ortaya koyuyor. Düzenli antrenmanlarını bir farkındalık meditasyonuna dönüştürmek için aşağıdakileri dene:

- Hareket esnasında etrafındaki sesleri duyabilmek için müzikten vazgeç.
- Vücudunda neler olduğuna ve nasıl hissettiğine odaklan. Vücudunun herhangi bir kısmı daha fazla mı çalışıyor? Nerede gerginlik var? Belki de odağının bir kısmını, ayaklarının her yere değme anı gibi tekrar eden bir harekete sabitleyebilirsin.
- Geçerken gördüklerine odaklan ve çevrede olup bitenin farkında ol.
- Nefesindeki değişimi fark et ve düşünceler zihnine üşüşürken onlardan geri adım atmak için nefesi bir çapa olarak kullan.

Antrenmana kolayca adapte edebileceğin bu uygulamalar, farkındalık yolculuğunda sana yardımcı olacak, ancak kendini merkezlemek için daha da fazlasını yapabilir misin? Meditasyon, önüne çıkan zihinsel karmaşayı temizlemene yardımcı olur.

brand-ss20-hometeam-farkindalik-genel-gorsel-blog-2

Farkındalık meditasyonu uygulamasının temelleri

Daha durağan bir farkındalık pratiği denemek istiyorsan aşağıdaki basit adımları izleyebilirsin.
1. Rahatça otur
2. Bakışlarını yumuşat
3. Nefesine odaklan
4. Tekrarla
5. Düşüncelere kapıldığını fark edersen dikkatini yeniden nefesine getir. Düşüncelerini yargılama veya onları analiz etmeye çalışma

Her gün meditasyona zaman ayırmak için kendine hedef belirle ve iki hafta sonra bir fark hissedip hissetmediğine bak.

Zihni yeniden düzenlemek, yeniden odaklanmak ve şimdiki anda yaşamak, hedeflerini yeniden belirlemene yardımcı olacak. Şüpheler, hayal kırıklıkları ve olumsuz düşüncelerle vedalaştığında zihninde daha yapıcı ve odaklanmış davranışlar için yer açılacak.

Bu temel farkındalık tekniklerini öğrenmek, yaşamın getirdiği engellerle başa çıkmana, düştükten sonra daha hızlı kalkmana ve gücünü göstermene yardımcı olacaktır.

adidas / Mayıs 2020
Tags